4 redenen waarom de Bothive PB-tool ook in mei van je PB-seizoen een succes kan maken.

Wist je dat je in de maand mei nog voldoende tijd overhoudt om de vruchten van de implementatie van een nieuwe PB-tool te plukken? We geven je exact 4 redenen waarom.

Savannah De TaeyeBothive | Savannah De Taeye

Savannah De Taeye

Bothive | 4 redenen waarom de Bothive PB-tool ook in mei van je PB-seizoen een succes kan maken.

Wist je dat mei nog steeds een geweldige maand is om een nieuwe PB-tool te implementeren? De PB-periode komt stilaan op gang, maar er rest je gelukkig nog voldoende tijd om de vruchten van een nieuwe tool te plukken. Over welke vruchten hebben we het dan juist? Denk aan: tijdig je aangiftes kunnen indienen voor de deadline, alle data vanuit verschillende bronnen op één plek verzameld, een gestructureerd proces, ... We bouwden de tool exact op maat van accountants die hun aangiftes efficiënter, gestructureerder en vooral stressloos willen afhandelen. Lees verder en ontdek wat de Bothive personenbelasting vragenlijst voor je kantoor kan betekenen.

1. Ontvang snel de gewenste informatie dankzij een optimale gebruikservaring en automatische herinneringen.

We goten de vragenlijst in de vorm een chatconversatie waarin je virtuele assistent je klant bij de hand neemt en voldoende duiding geeft over complexe fiscale termen. Zo vermijd je dat je klanten de vragenlijst laten liggen omwille van de complexiteit. Daarnaast ontwikkelenden een systeem waarmee je automatische herinneringen kan instellen tot je klanten alles hebben aangeleverd. Handig, want het aantal herinneringen dat je verstuurt, gaat hand in hand met de snelheid waarmee je gegevens ontvangt. Klaar om dit jaar ruim voor de deadline in te dienen?

2. Verzamel data uit verschillende bronnen op één plek, en verlies nooit meer het overzicht.

Importeer eenvoudig data uit je CRM-systeem en MyMinfin dankzij onze koppeling met AdminPulse, FID-Manager, Comax en TwinnTax. Alle data wordt automatisch geïmporteerd, en bij het contact in het Bothive platform opgeslagen. Wanneer je de vragenlijst uitstuurt, wordt deze per contact automatisch vooraf aangevuld met de gekende data. Ook zo maak je het voor je klant eenvoudiger om de aangifte in te vullen, en verhoog je de kans om tijdig over de nodige gegevens en documenten te beschikken.

3. Bied je klanten een optimale service

Omdat je minder tijd hoeft te spenderen aan manuele opvolging en het bij elkaar puzzelen van gegevens, behoud je meer tijd om tussentijdse resultatenrekeningen en waardevolle adviezen op te maken voor je klanten. Lees hier hoe Gunther van Graef Advies met de gewonnen tijd omging. Doordat je sneller over gegevens beschikt, kan je je aangiftes ook netjes voor 31 augustus indienen. Zoals je wel weet, biedt ook dat voor je klanten een groot voordeel. Ze mogen hun belastingen ofwel later betalen, of ze mogen een vroegere terugbetaling verwachten. Ook dat maakt deel uit van een goede service voor je klanten.

4. Wees voorbereid op de toekomst

Nadat je klant de vragenlijst heeft ingevuld, ontvang je één uniform rapport met enerzijds de bevestigde gegevens uit je CRM en MyMinfin, en anderzijds de nieuwe aangevulde gegevens. Dat rapport push je vervolgens eenvoudig terug naar je CRM-pakket, zodat je alle contactdata op verschillende plekken up-to-date kan houden, en kan gebruiken voor de aangifte van volgend jaar. Zo verzeker je je ook in de toekomst van een gestructureerde aangifte die ook voor je klanten aangenaam verloopt.

Bothive | Ontdek de Bothive personenbelasting vragenlijst

Ontdek de Bothive personenbelasting vragenlijst

Bekijk hoe de personenbelasting vragenlijst je in 6 stappen helpt met automatische gegevensverzameling, automatische reminders en datacentralisatie.

Vragenlijst bekijken

Onze website gebruikt cookies om je gebruikservaring te verbeteren. 🍪Lees meer