Bothive | Integrale Bedrijfsbegeleiding

Integrale Bedrijfsbegeleiding

Bothive helpt IBB ultieme efficiëntie te bereiken door de automatisatie van repetitief werk.

Bothive | Integrale Bedrijfsbegeleiding

Meten is weten

Voor Maarten Van den Eynde, zaakvoerder van accountancykantoor Integrale Bedrijfsbegeleiding gaan efficiëntie en precisie voorop. Zijn accountancykantoor adviseert een breed gamma van KMO's met raad en cijfers.

Hun belangrijkste doelstelling is dan ook hun klanten de meest accurate cijfers aanleveren zodat ze op de voet kunnen volgen hoe hun bedrijf ervoor staat. Om het met een gekende spreuk te zeggen: meten is weten.

Fiscale superhelden zoals Maarten Van den Eynde nemen die opvolging van ondernemingscijfers voor hun rekening. Zo bespaart IBB hun klanten heel wat tijd en rekenwerk. Bovendien helpt het kantoor bedrijven ook bij de nodige administratie en boekhouding.

Wij willen onze klanten op een zo efficiënt mogelijke wijze van zo accuraat mogelijke cijfers voorzien zodat dat ze niet enkel fantastisch zijn in wat ze doen, maar ook voldoende informatie hebben om effectief te ondernemen.

  • Maarten Van den Eynde, zaakvoerder IBB

Minder tijd in de inbox

Je hoort het zelfs al in het woord: bij boekhouden komt heel wat papierwerk kijken. Gelukkig maakten al veel kantoren de stap naar digitaal. Het volgende obstakel is het overzicht bewaren in deze digitale stroom aan data en communicatie.

Om orde op zaken te houden, combineert IBB de **chatbot **en de Bothive flows. Voor de introductie van de Bothive features verliep de meeste communicatie via mail of hun website.

Wanneer klantgegevens worden opgehaald via mail, geraakt de informatie vaak versnipperd. De klantgegevens staan verspreid over meerdere mails en vaak moet de klant een deel van de informatie doorgeven op een extern platform.

Denk maar aan de aangifte van de personenbelasting waar je de meeste klanteninformatie op MyMinFin vindt, maar je bijkomende informatie en/of documenten nog moet najagen via e-mail. Alles samengeteld kost het hele proces een aanzienlijk aantal werkuren.

Veel boekhouders herkennen dit probleem en zijn op zoek naar een systeem om al deze **data centraal te verzamelen **en op te slaan. IBB vond hun oplossing bij de Bothive flows:

Met de Bothive flows konden we bepaalde processen vereenvoudigen en boeken we tijdswinst. De centrale beschikbaarheid van alle klantendata is hierbij een grote troef.

  • Maarten Van den Eynde, zaakvoerder IBB

Naar een centraal kanaal

Het mailverkeer beperken en alle informatie op één plaats verzamelen bleken de cruciale stappen die de accountants bij IBB effectief tijd besparen. Vooral voor langdurige processen waarbij veel klantendata wordt opgevraagd, maken de flows een verschil:

Wij gebruiken het vaakst de flows voor de personenbelasting en de tevredenheidsenquête. Onze bedrijfsdoelen zijn zeker behaald met de flows.

  • Maarten Van den Eynde, zaakvoerder IBB

Om de flow bij de klant te brengen, stuur je de deelbare link die je terugvindt in de Bothive app. Vervolgens kan de klant de conversatie automatisch starten en worden de gegevens stap per stap automatisch opgevraagd. Alle verzamelde data vind je nadien terug in een overzichtelijk rapport in de Bothive app.

De centrale beschikbaarheid van de data is één van de redenen waarom wij nood hadden aan de Bothive-oplossing.

  • Maarten Van den Eynde, zaakvoerder IBB

De conversatie is opgesteld op maat van de klant: de flow onthoudt informatie met slimme taalherkenning en spreekt de gesprekspartner persoonlijk aan in verstaanbare en klare taal. Zo houden we de automatisatie persoonlijk en maken we er een aangename ervaring van voor de klant.

Benieuwd naar het effect van flows?

Bereken hieronder hoeveel werkuren flows je onderneming kunnen besparen of boek meteen een demo.

Onze website gebruikt cookies om je gebruikservaring te verbeteren. 🍪Lees meer